Rozvoj bdělé mysli, vědomí a mimosmyslového vnímání u dětí i dospělých. Návrat k naší přirozenosti spojený s procesem detraumatizace.
Vede ke zvýšení sebehodnoty, sebedůvěry a důvěry v život. Posiluje intuici a vůli. Metoda vychází z hluboké práce s imaginací, vnitřním vnímáním sebe sama a rozšířenými schopnostmi vědomí.
Rovněž má každé dítě potřeby, které nejsou vždy naplněny. A podle toho si vytváří svůj vztah k sobě a s tím spojená vnitřní přesvědčení, která ho chrání před bolestí. Tím se však sobě samému jen vzdaluje. Zapomíná, kým opravdu je, stává se nevědomou bytostí, která spí.
Každé dítě dobře ví, kým je a co potřebuje. Žije v přítomnosti a je propojené se svou podstatou. Je to naše přirozenost, která je umlčena výchovou, autoritou a normou. Tolikrát jsme slyšeli, že „jsme špatně“, až jsme v to uvěřili a stalo se to součástí našeho vnitřního nastavení.
Centrum Světladíl je jediné oficiální centrum, které exkluzivně spolupracuje s tvůrcem metodologie EOV® panem Noé Esperónem z Mexika. Ta vznikla ve spolupráci s Marlou (Maria del Socorro Perez Farfan). Od roku 2003 je registrována jako EOV®. Pracuji pod jeho záštitou.
Chtěla jsem metodu zažít na vlastní kůži. Lákalo mě pomoci dětem stát se vědomými bytostmi v poměrně nízkém věku. Říkala jsem si, že to skvěle může rozšířit jejich možnosti, když budou mít přístupné včas to, k čemu se jako dospělí už velmi těžko dostáváme.
Když jsem se dozvěděla o EOV, první myšlenka, která mě napadla byla: „To chci zkusit“.
Metoda Noé Experóna, kromě všech benefitů, o kterých si na stránkách Světladílu přečtete, děti i dospělé probouzí. U dětí je to o to snazší, o co kratší dobu byly od sebe odpojeny. My dospělí máme návrat k sobě bolestnější. Ale ani návrat dospělých není nemožný.
A to skrze Marka i metodu. Dávno jsem věděla, že nás něco vyššího přesahuje, ale nikdy jsem neměla autentickou zkušenost až do té míry, že bych neviditelné mohla uvidět. Setkala jsem se se svou podstatou, které někdo říká Bůh, jiný příroda nebo vesmír.
Sama vidím a čtu bez zrakového orgánu, s maskou i se zavřenýma očima. Díky své zkušenosti věřím, že to budu lépe umět předat dál i jako lektor. Můj život se zprůhlednil a projasnil.
Má cesta mě dovedla k Markovi Šuchovi, který je vizionářem Světladílu. Potkala jsem se sama se sebou.
Zlepšuje se schopnost soustředění, dochází ke zlepšení ve sportu či v hraní na hudební nástroje
Vzrůstá rychlost a schopnost se učit, a to nejen do školy
Přichází samostatnost a zodpovědnost a odcházejí strachy, noční můry nebo jiné problémy
To přináší zlepšení rodinných i přátelských vztahů, otevřenou komunikaci, klidnější prožívání emocí a schopnost s nimi zacházet
S tím přichází celkové uklidnění, sebedůvěra a důvěra v život
Nabízí harmonizaci celého rodinného systému; děti se díky EOV stanou jistější, poznají lépe sebe
EOV pomáhá zejména dětem, ale i dospělým, rozvíjet mysl, vědomí, lepší intuici, vnitřní sílu a vůli
Metoda učí vnímat svět nejen očima, ale i zevnitř – skrze vědomí, vlastního ducha, klid a přítomnost. EOV nás propojí s naší skutečnou podstatou a otevře oči naší duše a srdce
Podle plánu našich skutečných potřeb jsou pak škodlivá přesvědčení skrze imaginativní proces přepsaná na přesvědčení zdravá a následně integrována
Je spojena s procesem detraumatizace, kdy na základě vnitřních obrazů získáme v meditaci přístup k systému nevědomých přesvědčení, které se týkají nejdůležitějších 10 aspektů života a řídí náš život
Metoda vychází z hluboké práce s imaginací, vnitřním vnímáním sama sebe a s rozšířenými schopnostmi vědomí
Jedná se o ucelený systém, ve kterém provázím děti procesem poznání svého vědomí a učím je, jak se svým vědomím pracovat. Rodiče jsou nedílnou součástí celého procesu, a proto je kurz považován za unikátní rodinnou terapii.
Aktivace EOV – mimosmyslového vnímání
Posílení vůle
Rozšíření vědomí
Rozvoj mysli
Pro všechny děti a dospívající ve věku 7–21 let, které mají podporu obou rodičů a chtějí se rozvíjet. Nemusí mít žádný handicap či problém.
Zároveň je metoda vhodná pro děti, které se setkávají ve svém životě s problémy, jako jsou strachy, plačtivost, šikana, noční můry.
Problémy ve škole – učení, čtení, soustředění, problémy v kolektivu, nízká sebedůvěra, hyperaktivita. Pro děti, které mají překážky zlepšit se ve sportu, problémy s autoritou.
Do kurzu mohou nastoupit děti, které dosáhly věku 7 let (od 2. třídy). Pro mladší děti je kurz ještě náročný. Dítě musí být schopno vydržet hodinu aktivně spolupracovat s lektorem o samotě. Mělo by umět číst a psát minimálně na úrovni prvňáčka.
Schopnost otevřít své extraokulární vidění se s narůstajícím věkem dětí snižuje, a nemohu proto její otevření zaručit. I bez otevření EOV se však silně rozvíjí intuice, sebedůvěra a schopnost se prosadit.
Na každé lekci děláme uvolňovací cvičení, imaginace, práci s intuicí a vizualizace – otevírání extraokulárního vidění (EOV).
Za nenaplněnými potřebami stojí škodlivá přesvědčení, které dítě má. Rodiče dostanou konkrétní doporučení, jak nová/zdravá přesvědčení ukotvit, aby mohlo dojít k integraci skutečných potřeb dítěte. Spolu s dítětem se tak rozvíjejí a posouvají.
Každý týden máme jedno téma z deseti základních aspektů života. Každé téma zpracováváme formou introspektivní psychodynamiky (sebepozorování toho, co probíhá v mysli) s cílem získat přístup k nenaplněným potřebám dítěte (prostřednictvím imaginativního procesu = dítě popisuje obraz, který vidí).
Program je sestaven z deseti na sebe navazujících individuálních lekcí. Ideální rozestup je jeden týden.
©️ Martina Dvořák Venigerová
nahoru
Jediný svět, který můžeme opravdu změnit, je ten uvnitř nás. Když změníme svůj vnitřní svět, změní se i ten vnější.